Yaşadığı mağduriyetin ardından sendikamıza üye olan çalışanımız adına, Türk Sağlık-Sen avukatları tarafından disiplin cezasının iptali istemiyle dava açıldı.
Açtığımız dava sonucunda, İstanbul 12. İdare Mahkemesi, idari soruşturma neticesinde verilen uyarma cezasını iptal etti.
Mahkeme kararında, disiplin cezasına dayanak gösterilen fiilin üyemiz tarafından işlendiğini ortaya koyacak somut, kesin ve inandırıcı delillerin bulunmadığı vurgulandı. Kararda ayrıca, disiplin hukukunda da uygulama alanı bulan "şüpheden sanık yararlanır" ilkesine dikkat çekilerek, yalnızca varsayımlara ve yetersiz değerlendirmelere dayanılarak disiplin cezası verilemeyeceği açıkça ifade edildi.
Mahkeme, olayın gelişim sürecinde birçok personelin görev almasına rağmen üyemizin kusurlu davrandığını ortaya koyan hukuken geçerli ve somut bir tespitin yapılamadığını belirterek, tesis edilen disiplin cezasının hukuka aykırı olduğuna hükmetti. Böylece dava konusu işlem iptal edildi.
Bu karar, yalnızca bir davanın kazanılması değil; emeğin, hakkın ve adaletin yanında duran sendikal anlayışın da tescilidir.
Çalışanların haklarını her platformda kararlılıkla savunan, üyelerinin yanında olan sendika Türk Sağlık-Sen'dir.
Türk Sağlık-Sen olarak, üyelerimizin haklarını korumak, hukuksuz uygulamalara karşı mücadele etmek ve adaletin sağlanmasını sağlamak için hukuki süreçleri kararlılıkla yürütmeye devam edeceğiz.